Winsurfing Træning

Hvert forår fra maj til sommerferien er det muligt at få begyndertræning i Gentofte Skiklub.

Følg med her

Formål med træningen er at lære at rigge surferen til, hale sejl op på vand og surfe, skære op mod vind og falde af, stagvende med surfer samt eventuel lære at strandstarte. Paragraphs are separated by a blank line.

Træningen foregår på klubbens brædder. Våddragt og redningsvest er også tilrådighed., men ikke i alle størrelser.

Windsurfing på Rhodos - Ialyssos bay

Vi er nogle danskere, der hvert år i august måned tager til Rhodos vestkyst for at windsurfe. Vi er mellem 5 til 15 danske windsurfere i alle aldre, samt en hel del genganre fra andre lande, der windsurfer ud fra Rhodos Procenter, som ligger i Ialyssos / Trianda. Men det er ikke altid vi er der på samme tidspunkt. Stedet er velegnet både for begyndere og øvede og en uge til 14 dage rykker virkeligt både formmæssigt og øvelsesmæssigt og så er vandet varmt og det blæser næsten hver dag. Hvis der er interesse for at deltage så er der er danskere i hele august måned.

Der var en af medhjælperene, der meget rammende sagde, at det han kunne lide ved stedet var, at pigerne var i bikini, da en dansker pralede med Cold Hawaii i Klitmølle. Vinden kommer ind fra siden, så man kan nemt sejle til og fra stranden. Derfor giver det gode muligheder for at aflure tricks fra kollegerne, idet de bedste elsker, at promovere sig foran alle vennerne på stranden, men se selv på youtube.